Masking techniek met Vibrant Vases

april 17, 2019

Hoi allemaal,

Deze keer wil ik jullie een bepaalde techniek laten zien, namelijk een verschillende manieren van masking.


Masken  kan op veel manieren. De meest gebruikte manier is om stempelafdrukken voor een deel achter elkaar te stempelen. Hiervoor moet je de voorste afdruk ook op een kleven papierje stempelen en uitknippen. Dit kun je dan over je stempelafdruk plakken. Door nu voor een deel hieroverheen te stempelen, is straks een deel van de tweede stempelafdruk niet zichtbaar en creëer je diepte. Kijk maar eens; op deze kaart heb ik de twee vazen achter elkaar gestempeld:


Op deze tweede kaart heb ik een ovaal gestanst uit klevend papier. Het 'negatief' heb ik op de kaart geplakt en hierover heen gestempeld met een achtergrondstempel. Deze is dan alleen zichtbaar in het midden waar geen papier geplakt was. Je kunt dit natuurlijk ook andersom doen, dan zie je de tekst aan de buitenkant.


Bij de laaste kaart heb ik strookjes geknipt van verschillende dikte en deze schuin op de kaart geplakt. Hierover heb ik de kaart geïnkt met verschillende kleuren. Als je dan de strookjes weghaalt, heb je zelf je eigen designpapier gemaakt.


Heb je ook inspiratie gekregen? Hieronder een overzicht van de gebruikte materialen. Als je dat wilt, kan ik deze materialen voor je bestellen. Stuur me dan een mailtje naar mirandab.originals@gmail.com.


Product List
Vibrant Vases Photopolymer Stamp Set
€ 21,00
Handwritten Clear-Mount Stamp Set
€ 18,00
Van Alles Wat Clear-Mount Stamp Set (Dutch)
€ 44,00
Vases Builder Punch
€ 22,00
Classic Label Punch
€ 22,00
Rectangle Stitched Framelits Dies
€ 42,00
Stitched Shapes Framelits Dies
€ 36,00
Whisper White Narrow Note Cards & Envelopes
€ 9,75
Whisper White Small Memories & More Cards & Envelopes
€ 7,75
Whisper White A4 Card Stock
€ 11,75
Rich Razzleberry A4 Card Stock
€ 10,25
Real Red Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Pumpkin Pie Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Old Olive Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Smoky Slate Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Rich Razzleberry Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Crushed Curry Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Tuxedo Black Memento Ink Pad
€ 7,50
Sponge Daubers
€ 6,00
Copper Metallic Thread
€ 4,25
Metallic Pearls
€ 8,50
Rhinestone Basic Jewels
€ 6,00
Red Rhinestone Basic Jewels
€ 8,50

You Might Also Like

0 reacties