Stempelen op vellum

juli 17, 2019

Hoi allemaal,

Deze keer wil ik jullie een bepaalde techniek laten zien, namelijk op welke manieren je op vellum kunt stempelen.


De Perennial Essence suite heeft gekleurd vellum in de suite en deze heb ik gebruikt om deze kaartjes te maken.

Aangezien ik alle artikelen van de suite gebruikt heb, is het het handigst om de hele product suite met 1 artikelnummer te bestellen!


Voor de meest linkse kaart heb ik het vellum gestempeld met Versamark, zodat ik het met wit kon heat embossen.


De middelste kaart is gestempeld met Staxon inkt. Deze inkt houdt en droogt het beste op vellum, maar dan nog moet je het wel even een tijdje laten drogen.


Voor de laatste kaart heb ik niet de bloemen, maar de tekst op vellum gestempeld. Deze keer heb ik de Stampin' Pad in de kleur Blackberry Bliss gebruikt. Nu duur het heel erg lang voordat deze inkt droog is op vellum en dan heb je verschillende opties: je laat het een dag liggen en hoopt dat het helemaal droog is. Je kunt met de heat tool de inkt voorzichtig drogen. Maar omdat het zolang duurt voordat de inkt droog is, kun je ook clear embossing poeder erover strooien en dit heat embossen. Je krijgt zo een mooi glanslaagje op je gestempelde tekst


Heb je ook inspiratie gekregen? Hieronder een overzicht van de gebruikte materialen. Als je dat wilt, kan ik deze materialen voor je bestellen. Stuur me dan een mailtje naar info@mirandaoriginals.nl.

Product List
Perennial Essence Suite Bundle
€ 82,75
Kaartje Van Mij Cling Stamp Set (Dutch)
€ 27,00
Banner Triple Punch
€ 28,00
Leaf Punch
€ 19,50
Whisper White A4 Thick Cardstock
€ 10,00
So Saffron A4 Card Stock
€ 10,50
Blackberry Bliss A4 Cardstock
€ 10,50
Petal Pink A4 Cardstock
€ 10,50
Blackberry Bliss Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Mossy Meadow Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Jet Black Stāzon Ink Pad
€ 12,00
Versamark Pad
€ 11,50
Heat Tool - Eu Plug
€ 36,00
Embossing Buddy
€ 7,50
White Stampin' Emboss Powder
€ 7,25
Clear Stampin' Emboss Powder
€ 7,25
Frosted Flower Embellishments
€ 8,50

You Might Also Like

0 reacties