Kadoosjes met Foil Frenzy papier

augustus 13, 2017

Hoi allemaal,
Daar ben ik weer, met deze keer leuke kadoosjes met papier uit de Foil Frenzy lijn. Dit papier heeft een prachtige foil laag op kraft cardstock. Het cardstock is iets steviger dan normaal design papier en daarom uitermate goed geschikt om er doosjes, mapjes, tasjes etc van de maken.

Dit zijn ze allevier:


En dan nu per stuk in close-up:

Mapje 1

 

Mapje 1 een mapje met daarin een envelop.
Begin eerst met de envelop te maken, dit gaat het gemakkelijkst met de Envelope punch board.
De vouw van het mapje wordt bepaald door de dikte van de envelop die je gemaakt hebt.

Doosje 2


Doosje 2 heeft als voorbeeld het doosje van de Lipton thee. Nadat het doosje leeg was, heb ik hem uit elkaar gehaald en gebruikt als voorbeeld. Maten moesten wel wat aangepast, want het was te groot voor 12x12 inch papier.

Tasje 3


Voor tasje 3 heb ik de gift bag punch board gebruikt. In 10 minuten heb je zo'n leuk tasje gemaakt, echt super simpel!

Mapje 4

 

Voor mapje 4 heb ik ook de gift bag punch board gebruikt. Deze keer niet de onderkant als bodem gebruikt, maar als flapje om aan de bovenkant dicht te maken. Dit leuke tasje had ik gezien op het blog van collega Demo Julie DiMatteo en vond het zo leuk dat ik hem zelf ook wilde maken. Het twine kun je kleuren met inkt uit de refill flesjes

Wil je deze leuke projectjes zelf maken? Mail me dan even om een workshop te plannen. Mailen kan naar mirandab.originals@gmail.com

Gebruikte materialen:

Papier: Whole Lot of Lovely DSPFoil Frenzy DSP, Subtles A4 Cardstock, Brights A4 Cardstock, Gold Foil sheets
Punches: Envelope Puch Board, Gift Bag Punch Board, Banner Triple Punch
Stempels en dies: Recht uit het hart stempelset, Flourish Thinlits Dies, Stitched Framelits Dies
Inkt: Basic Black ink, Lemon Lime Twist ink, Garden Green refill
Overig: Metallic Edge Ribbon, Tranquil Tide 1/2"Finely Woven Ribbon, Gold Library Clips

!!Vanaf 1 september te bestellen uit de najaars catalogus:


Voor het blauwe tasje heb ik ook Jute twine gebruikt. Dit twine staat in de najaars cataloguis en daaruit kun je vanaf 1 september bestellen. Jute twine heeft bestelnummer 144625.

Wil je de najaarscatalogus ontvangen? Mail me dan even en dan stuur ik je er gratis eentje op. Mailen man naar mirandab.originals@gmail.com





You Might Also Like

2 reacties